Ett pool-party, sedan är veckan över!

Life in Santa Monica / Permalink / 0
Godkvällllll
 
Idag blev det en så lång dag vid poolen att jag bränt mig på bröstet, men det löser sig! Jag är glad för min pool-dag även om jag låg och räknade kvitton under tiden som vi solade. 
 
På eftermiddagen gick vi till banken och löste det sista med depositionen så nuuuu är allt klart och betalt och vi är inflyttade och redo att påbörja våra 6-12 månader i denna lägenhet!! Det är bara synd att dom inte lyckats städa lägenheten riktigt än och att t ex fläkten inte fungerar så vi sitter här inne i bikini för att inte svettas ihjäl. Våra 2 stora fönster släpper in sol heeeel dagen och inte mig emot - bara air condition fungerar! 
 
Under kvällen satte jag mig - som sagt i bikini - och gjorde en budget för hur mycket jag lagt ut så att folk kan börja betala tillbaka. Budgeten blev fin men den behöver justeras lite eftersom att alla inte ska betala allt. Lite kringel krångel till. Snart är den här veckan över och förhoppningsvis är allt krångel över med den. Fredagen till ära kom Louise över med kladdkaka hehehe mööömmmss vad god den var trots floursocker istället för vanligt socker - lätt att ta fel i ett nytt land med nya namn på produkterna.
 
 
Vi alla är väldigt excited för imorgon ska vi på POOL-PARTY på ett rooftop! Om vi kommer in, dvs. hehe vi vill inte köpa dyra biljetter så vi chansar. Det är från kl 1pm-8pm, alltså under dagtid. Så vi får dra på oss våra bikinis och våra high heels och dricka drinkar och hoppas på att inte drulla i poolen. Det roligaste ska bli att få fixa sig lite!!! Jag har inte klät upp mig eller sminkat mig på typ 2 veckor, har gått omkring och sett ut som ett djur så det ska bli roligt!
Nu är klockan 11.30 på kvällen och det är dags att sova. Goda nyheter är att LinnRenee som egentligen inte ska bo med oss väljer att stanna med oss 1 månad till! Roligt för henne, roligt för mig, roligt för oss och roligt för hyran som sjunker lite!
 
Godnatt på er!
 
 
Till top