Hollywood, Walk of Fame and The Grove

Life in Santa Monica / Permalink / 1
Efter många om och men så åkte vi till Hollywood för att checka läget. Jag shoppade min första shopping, ett par svarta wedges (skor) och vi spatserade längs med stjärnorna.
SER NI HOLLYWOODSKYLTEN LÅNGT DÄR BORTA?
Lunchstopp på California Pizza Kitchen med efterrätt som inte var så god som den såg ut.
Louise köpte sin efterrätt på Cold Stone Creamery - man väljer en glassmak och toppings och sedan "tillagar" glassen på ett kallt stenbord, blandar liksom i t ex Oreo eller Cookie Crumbles eller vad man nu vill ha i glassen. 
Vi tänkte att vi skulle ta en LA-tour men resten av gänget hade alla redan varit på en sån och ville inte lägga så mycket pengar på en till tour så jag avvaktar tills jag träffar någon lika ny som mig! Mycket mer fanns inte att hitta på i Hollywood så istället tog vi en Uber till The Grove. The Grove var supermysigt och dit kommer jag nog åka om jag vill shoppa lite, hänga lite, fika lite, njuta av livet lite! 
Vi klev in på en väldigt stor "American Girl"-butik. Det är alltså stora dockor om finns i X antal olika utseenden och man kan beställa en som ser ut som en själv. Så kan man köpa likadana kläder till sig själv och till sin docka. Som ni ser på bilden nedan finns liksom en "Dock-hårsalong". Det var stängt idag, men man kan också gå på Tea-party med en docka som man väljer just för det partyt, den dagen. Crazy America.
Vi tog en kaffe, kikade in på Farmer's Market (matmarknad) och tog en sväng med en gratis spårvagns-liknande sak som körde genom The Grove. Tog typ 5 minuter men det var en trevlig liten tur!
Jag och LinnRenee tog en Uber-pool hem och det tog oss 1,5 h att komma hem. Men det var en trevlig chaufför och en trevlig annan passagerare. I love Uber. 
 
Idag kom den första och enda regndroppen sedan jag flyttade hit. Det kom alltså en droppe, sen kom det inga fler. Förstår att landet lider av torka. Själv njuter jag av solen och värmen!!
 
Imorgon har vi seminarie, group counseling. Vi ska välja våra sista credits. Jag vet inte riktigt vad jag ska välja, jag vet bara att jag måste kliva upp kl 06.00 imorgon bitti = sova nu. Måste bara berätta att, tack vare LinnRenee som jag pratar engelska med hela dagarna, så börjar jag verkligen komma in i språket redan. Inatt vaknade jag kl 03 och var tvungen att gå upp på toa. Och jag kom på mig själv att tänka på engelska. Och jag kunde inte sluta tänka allt på engelska. Gick och la mig igen och försökte tänka på svenska, men det gick inte, det blev bara engelska. Haha och jag hör LinnRennees brittiska accent när jag tänker på vissa ord och meningar som hon ofta brukar säga, "as well".  KUL tycker jag iallafall!!! Det är ju detta jag hoppats på!! 
#1 - - Matilda:

Åhh vad kul ni verkar haft det! Jag vill så gärna åka till LA!

Svar: Komsi komsi!! :D
amanda

Till top