I love my NEW bike

Life in Santa Monica / Permalink / 0
Okej så jag köpte en ny cykel hahaha hehehe. Jag har legat sömnlös om nätterna i villråd över att jag inte vill ha en svart cykel hahaha. Jag har aldrig varit svart och den känns så fel. Så Tracy, som kom igårnatt och är superglad & trevlig, ska köpa min och jag har köpt en ny - helrosa!!! HIIIHIH och med växlar!
(ursäkta röran i bakgrunden)
Fiiiiiiiiiiin va?? Nu måste jag bara beställa en korg från Amazon. Och en ringklocka. Och ett lyse. 
 
Inledde morgonen med att ta Uber till nya lägenheten och kolla på den. Vi sa att vi gärna ville se den trots att den inte var städad ännu. Vi kunde inte ana HUR ostädad den var. Det kunde nog inte städarna heller. Den var EXTREMT äcklig på alla sätt och vis. Fattar inte hur man kan lämna en lägenhet på det sättet. Möbler överallt (vilket iofs var bra för då har vi fått mycket möbler gratis!) och äcklig mat i kylskåpet, chips på diskbänken, pingisbollar och matlådor på golvet. En trasig säng med sängkläder kvar i. OFRÄSHT helt enkelt. Kom till och med en stor spindel och knallade förbi. Fyyy. Dom ska faktiskt byta ut hela govlmattan. Hade blivit svårt att tvätta den...
 
Tog en prommis i området som vi ska bo i och det är faktiskt ett riktigt bra område. Det finns jättemycket butiker, matbutiker, restauranger, barer... nära till stranden.. blir nog superbra så länge lägenheten är ren!
 
Stannade för lunch på ett mexikanskt ställe innan vi fortsatte till nästa cykelbutik. Köpte ett lås där, men dom hade inte min dröm-cykel. Gick vidare en bra bit till nästa och DÄR fanns den! Drömcykeln! Redo att ta med hem! Dock lyckades han inte hjälpa mig att sätta på mitt nya lås, så jag satte Tracy i en Uber tillbaka hem och gick sedan tillbaka till första butiken och fäste låset på cykeln. Det tog mig sedan 40 minuter att cykla hem. 40 STEKANDE minuter i trafikkaos. Jag var HELT slut när jag kom hem. Hoppade rakt in i duschen. Har haft huvudvärk hela dagen också. Måste komma ihåg att dricka mer om dagarna. 
 
När även LinnRenee kommit hem slappade vi ett tag innan vi tre gick till matbutiken. På vägen dit tog jag hissen ner till tvättrummet så jag kunde tvätta handdukarna vi lånat och alla mina underkläder från de senaste 1+ dagarna. När vi väl kommit ner kom vi dock inte upp, för nyckeln till hissen ville inte. Blev så frustrerad och när det lyckligtvis åkte ner en kille i hissen så fick LinnRenee och Tracy stå kvar i hissen och öppna den åt mig tills jag var klar med tvätten. Haha blir såååå frustrerad över saker som ska krångla.
 
Handlade en stooor pizza att dela på ikväll, och 2 påsar med "ris-pasta-cheddar-broccoli" tills imorgon. Ätit det förut i veckan också, smidigt och gott. Vi handlade såklart också mer glass till kvällen. Ingen riktig kväll utan Sandwich-glass!!
 
Vi har ätit pizza, vi har ätit glass och jag har spenderat minst 1 timme på att leta möbler till lägenheten som jag vill beställa imorgon från IKEA så vi kan få det levererat på tisdag när vi flyttar in. Så svårt när inte alla är här på plats och kan diskutera. Så jag har gjort en sammanställning med olika alternativ och priser osv och hoppas att alla kan välja sina alternativ tills imorgon. 
 
Nu är jag så sjuuuukt trött och klockan är inte ens halv 10. Ska upp till skolan kl 08 imorgon och prata med en counselor och sedan till LA nånstans och beställa elektricitet till lägenheten. 
Till top