Runyon Canyon-hike

Life in Santa Monica / Permalink / 2
Hiking var roligt!! Varmt, svettigt, jobbigt, brant först uppåt och sen brant neråt (nästan svårare) men det var jättefin utsikt och skönt att få röra kroppen lite! Vi gick inte på en jättelång hike, man kunde välja andra routes också men det får bli nästa gång! Det var också massa små och stora hundar, väldigt söta många av dom!! Kunde inte sluta tänka på hur lycklig Jacob varit om han varit med, han som älskar småsötahundvalpar. Dessutom var hälften av dom utan koppel. 
Vi blev så trötta och törstiga så vi gick bara upp och ner och sedan letade vi upp en restaurang för hungern smög sig på ganska rejält när vi var nere igen. När vi ätit (glömt hur stor en normal portion är här i USA, hälften fick följa med hem i en doggy-bag) följde vi Sunset Blvd till West Hollywood där vi avslutade med Starbucks innan vi tog en Uber hemåt.
Hollywood's Rockwalk
Just nu sitter vi bara inne och slappar efter den ansträngande (ansträngande? Ansträngda?) dagen. Medan jag lyssnar på Pandora (en internet-radio som känner av din musiksmak och ger dig liknande musik) sitter och kollar på att leasa en bil istället för att köpa en och jag tror nästan att det blir bättre på många sätt och vis! Billigare, smidigare, enklare. Men någon sa precis att man inte kan leasa om man inte är en riktig resident och kan visa upp att man har jobb osv... TYPISKT. 
 
Har också fått min plattång som jag beställde på Amazon för 24 dollar. ÄNTLIGEN kan jag få fixa mig och kanske känna mig lite finare efter 10 dagar av fulhet i det lockiga kaos-håret. Nu måste jag bara bleka tänderna också så känner jag mig lite gladare.
Vi tänkte eventuellt promenera bort till Santa Monica Stairs ikväll igen bara för att fota området lite. Äta lite middag och invänta Tracy som anländer sent ikväll.
#1 - - Natalie:

Gud vad kul! Jag som älskar viking. Jag skall själv flytta till San Francisco 18/8.

Svar: Åhåå vad skoj!! Där kommer du få klättra mycket eftersom det är så mycket upp och ner! Vad ska du göra där? :)
amanda

#2 - - Natalie:

Min man skall jobba där 1 år. Så jag har sagt upp mig från jobb och åker med. Skall plugga på distans från Sverige under det året. Sen vem vet, vi kanske stannat :D

Svar: Oj vad spännande!! Det blir nog hur bra som helst, lycka till! :)
amanda

Till top